jeudi 10 novembre 2011

Ma butterfly girl : l'envol de ma pensée créatrice

J'ai réalisé cette fille papillon à l'acrylique, crayons de couleurs et collages pour les papillons.


 Pour le fond, j'ai utilisé des coulures de peinture soulignées par des tampons. Regardez bien ces tampons, ils sont en métal sur socle de bois et sont très vieux, c'est mon arrière grand père, menuisier, qui les avait fabriqués. Je le utilise partout en les enduisant de peinture acrylique.

 Comme toujours, je travaille sur plusieurs projets à la fois. Là, pour les coulures, j'en ai profité pour préparer les fonds des oeuvres à venir!



16 commentaires:

  1. tres jolie! Love your artwork and style ~ ~ thanks, namaste, Carol (Share the Creative Journey) Happy PPF ^_^

    RépondreSupprimer
  2. I love the use of the different media and wish I had some of those stamps... it looks beautiful... really enjoying looking at your amazing work xx

    RépondreSupprimer
  3. LOve your style of creating...its such a neat collection of line, color and texture.

    RépondreSupprimer
  4. Thank you for stopping by my blog and leaving your lovely comment! Now I am visiting you and am amazed that you have done a post with the very same Butterfly Girl theme that I used for my new post today! How funny is that?! Your butterfly girl is just gorgeous and I love that you used your great grandfathers wood and metal stamps! So special!
    Jessi xox

    RépondreSupprimer
  5. she is FANTASTIC
    and I'm jealous of her purple glittery lips. they are fabulous

    RépondreSupprimer
  6. I'm so happy to stumble across your blog also! I love the way you work with mixed media. Thank you for stopping by my blog! :)

    RépondreSupprimer
  7. Love your butterfly girl. What a treasure that your great grandfather made those stamps.

    RépondreSupprimer
  8. How sweet. It's wonderful your butterfly girl. Great stamps. Have a great day.

    RépondreSupprimer
  9. I love, love, LOVE your butterfly girl. She is so beautifully creative.

    RépondreSupprimer
  10. Beautiful painting and what a great way to create a stamp!

    RépondreSupprimer
  11. Oh wow, this is so unique and wonderful, I love your style!!!

    RépondreSupprimer
  12. Thank you very much for posting this article. Its a very useful article.

    illustrative Logos

    RépondreSupprimer
  13. I love your work. Amazing. . . tres chic. Blessings, Janet PPF

    RépondreSupprimer
  14. Absolutely amazing! LOVE LOVE LOVE! xoxo

    RépondreSupprimer