vendredi 9 décembre 2011

Portrait en technicolor



Bonjour chers amis créatifs, Aujourd'hui, je vous présente mon dernier portrait en technicolor. C'est dans l'atelier de Norah's Art,  Faces in technicolor que j'apprend l'art du visage en couleurs. En fait, chaque couleur correspond à une valeur sur l'échelle des gris en prenant pour base de travail un portrait en noir et blanc. 
Voici ma version :


J'ai pris beaucoup de plaisir à réaliser ce portrait et je pense que d'autres vont suivrent dans le même esprit. J'aime voir toutes ces couleurs!!! pourtant au depart, j'étais peu fière de ce que j'avais commencé, jugez par vous-même :

Puis peu à peu, les couleurs se sont révélées, quelques petits collages pour le fond. Un papillon par ici... qui finalement ne restera pas à sa place et  quelques éclats de feuille d'or pour la lumière.
Tracey, je ne t'ai pas oubliée pour Palette and paint every thursday,  je suis juste un peu en retard!!!

Voici ma palette, brouillon comme d'habitude. Il faudra quand même que tu m'apprennes à faire de belle palettes bien ordonnées ;)


11 commentaires:

  1. Flo, like I already told you, She is so wonderful. I really like that you used so many bright (technicolors) colors! She is just so alive and beautiful.

    RépondreSupprimer
  2. I love your work Flo!

    You are not too late for P&P. The link is open until Wednesday 5pm (Australian time) each week. I'll showcase your palette & painting this coming Thursday. Thanks for playing along, I enjoy seeing your process of making an image.


    En français:

    J'adore votre Flo travail!

    Vous n'êtes pas trop tard pour P & P. Le lien est ouvert jusqu'à mercredi 17 heures (heure australienne) chaque semaine. Je vais montrer votre palette et peinture jeudi prochain. Merci de jouer le long, j'ai plaisir à voir votre processus de prise de l'image.

    RépondreSupprimer
  3. Breathtaking! A stunningly colorful girl and palette! Flo, I've got to figure out how to enable a translator for your blog. I will try to ask my friend - she is french but she has a translator that comes up on her blog and I just click it. I'm sure I'll be able to enjoy your blog in English soon!
    Jessi xox

    RépondreSupprimer
  4. @JessiVille - Google has a fantastic translator. Just cut and paste her blog into the translator box and it translates for you into any of a dozen languages.Bon chance!

    RépondreSupprimer
  5. Tres bien@ Wonderful art ~ love your art style ~ merci beaucoup ~

    RépondreSupprimer
  6. WOW!! I just absolutely love this. The colors you used in this portrait are beautiful. I have wanted to take one of Sharon's classes - now, I REALLY want to take her class. Beautiful! :)

    RépondreSupprimer
  7. Hi Flo, I've talked about how to add the 'Happy Holidays' banner in this post: http://traceypotterartist.blogspot.com/2011/12/p-excitement-ideas-happy-holidays-angel.html

    RépondreSupprimer
  8. I love this face! Beautiful work. Thank you for using my Happy Holidays banner =) It's fun to see it in different places.

    RépondreSupprimer
  9. Wow... this is so beautiful! I love, love, love all the colors. It is so neat how colors that you wouldn't think of using for a face come together into something so beautiful! :)

    RépondreSupprimer
  10. This is so beautiful - I love the sketch, and the technicolors are beautiful too! I haven't taken this class of Sharon's yet, but it is on my list of "wants! The look is so "pop - art"...

    Coming from Studio JRU and wishing you a merry Christmas!

    RépondreSupprimer